Motoryzacja w latach 70-tych
Z początkiem lat siedemdziesiątych zaczęły się gwałtownie zmieniać upodobania konsumentów. Era muscle cars pomału dobiegała końca. W wyniku zaostrzonych norm emisji spalin i zaostrzonych zasad bezpieczeństwa oraz wzrostu stawek ubezpieczeniowych rozpoczął się trend w kierunku tańszych pojazdów. Kierowców nie obchodziło już jak szybko jeżdżą ich samochody, ale jak daleko mogą zajechać na pełnym baku. Gdy w 1973 roku wprowadzono embargo na ropę naftową, znajdujący się w tym czasie w tarapatach, Chrysler przeniósł produkcję na małe i średnie pojazdy.
Chrysler potrzebował samochodu, który podbije rynek. Takim samochodem stał się, debiutujący w roku 1975, „mały Chrysler” – dwudrzwiowe coupe, Chrysler Cordoba. Sportowa stylistyka, romantyczna nazwa i świetna kampania reklamowa, w której wystąpił aktor Ricardo Montalban, sprawiły, że Chrysler Cordoba stał się jednym z najchętniej kupowanych samochodów lat siedemdziesiątych. W pierwszym roku produkcji Chrysler sprzedał ponad 150 tysięcy samochodów Cordoba.
Wprowadzona w roku 1977 nowa linia modelowa – LeBaron zepchnęła model Cordoba z listy najlepiej sprzedających się samochodów Chryslera.
Lata 80-te i 90-te
Pod koniec lat 70-tych kolejny kryzys ekonomiczny spowodował gwałtowny spadek sprzedaży nowych samochodów, w efekcie Chrysler zaczął ponosić ogromne straty, które w sumie sięgały 1,7 mld dolarów. Nowy szef Chryslera – Lee A. Iacocca (od listopada 1978) wybłagał kolejne pożyczki gwarantowane przez rząd federalny. Ponadto wprowadził nową, skuteczną koncepcję reklamy, która polegała na pokazywaniu twarzy prezesa i dyrektora przedsiębiorstwa w reklamach prasowych i telewizyjnych, co powodowało, że produkt przestawał być anonimowy i konsumenci nabierali do niego większego zaufania. W ciągu lat 80. koncern Chrysler Corporation odzyskał stabilizację i stał się znowu potężnym imperium.
W roku 1983 Chrysler wprowadził na rynek minivany Dodge i Plymuth, tworząc nowy, niszowy segment rynku. W roku 1984 firma przejęła część Maserati oraz wprowadziła na rynek modele Dodge Caravan i Plymouth Voyager. W roku 1987 Chrysler nabył firmę American Motors, a wraz z nią Jeepa, zaś w roku 1988 w ręce Chryslera przeszło Lamborghini. W tym samym czasie koncern założył jeszcze spółkę z Mitsubishi. W roku 1986 w zarządzie Chryslera pojawili się nowi wiceprezesi – Robert Lutz i Thomas C. Gale. Razem stworzyli wizję, która ukształtowała nową generację modeli Chrysler, Dodge i Plymouth na kolejną dekadę. Dla Chryslera zapowiadały się wspaniałe lata 90.
Lata 90-te
W latach 90. samochody koncepcyjne Chryslera ustanowiły nowe standardy dla całej branży motoryzacyjnej. W studiu projektowym Toma Gal’a powstawały takie produkcje, jak: Chrysler Fifth Avanue, Chrysler Imperial, czy wreszcie Dodge Viper. Koncern wyprodukował pionierską generację minivanów, a także zmodyfikował koncepcję sportowych samochodów: coupé i sedanów.
W modelu Chrysler Concorde z roku 1993 koncern wprowadził w Ameryce nadwozie „cab farwards”, co zapoczątkowało nową generację samochodów Chryslera.
Tworzenie wizerunku Chryslera, Dodge’a i Plymoutha było jednym z najważniejszych celów Gale’a. Fuzja koncernu Chrysler Corporation z Daimler-Benz w roku 1998 zapewniła marce przyszłość w następnym stuleciu.
Chrysler wkracza w XXI wiek
Fuzja stulecia, którą niewątpliwie było połączenie dwóch spółek motoryzacyjnych, dała początek niezliczonym spekulacjom co do przyszłości Chryslera. Niepotrzebnie, bo jak się okazało zarówno Chrysler jak i Daimler-Benz odnieśli niezliczone korzyści z połączenia, m.in.: wymianę informacji, technologii oraz opracowań projektowych, dzięki którym w XXI wieku postała wspaniała generacja modeli marki Chrysler, Dodge, Plymouth oraz Mercedes-Benz.
W roku 2000 marka zmodyfikowała wersję sportowego kabrioletu Chrysler Sebring. Nowy model zyskał m.in. wygłuszenie nadwozia, które obniża poziom hałasu i drgań podczas jazdy. Do rodziny Chryslera dołączył w roku 2001 ekscytujący PT Cruiser w wersji sedan, który stanowił nową propozycję w dziedzinie pojazdów wielofunkcyjnych. W roku 2005 Chrysler dodał do niego opcję soft-top tworząc PT Cruiser Cabrio.
W roku 2005 wróciła seria samochodów Chrysler 300, a w raz z nią napęd na tylne koła.
90 lat marki Chrysler
W dziejach Chryslera nie brakowało ekonomicznych wzlotów i upadków. Dzięki wysiłkom wielu ludzi, którzy przez lata hołdowali wyznawanej przez Waltera P. Chryslera zasadzie dążenia do doskonałości, firma za każdym razem podnosiła się z kryzysu, a na kartach historii zapisały się znakomite modele samochodów, będące świadectwem czasów, w których powstały. W roku 2009 bankructwo Chryslera potwierdził prezydent USA Barack Obama, a 20% akcji koncernu zostało przejęte przez włoskiego Fiata. W styczniu 2014r. nastąpiło całkowite przejęcie Chryslera przez Fiata, w wyniku którego nastąpiła reorganizacja spółki i utworzenie Fiat Chrysler Automobiles (FCA). Tymczasem historia marki Chrysler pisze się dalej…