Dobry produkt czy super reklama?

Jeep – marka ikona – rozpoznawana w każdym zakątku Ziemi – na północy i południu, wschodzie i zachodzie. Jeep’a po prostu znają wszyscy. Dlaczego? Dobry produkt czy super reklama? Przede wszystkim to pierwsze, ale i obok tego drugiego nie można przejść obojętnie…

Jak reklamował się Jeep tuż po II wojnie światowej?

Pierwsze reklamy JeepPierwsze modele narodziły się w wyjątkowych okolicznościach – w gorączce II wojny światowej, przemierzając grząskie szlaki, pewnie wkraczały na niebezpieczne i pozornie niedostępne miejsca wroga. Jednak kiedy na horyzoncie widać było schyłek działań wojennych Willys-Overland zdecydował się na zaprezentowanie możliwości Jeep’a światu. Wyprodukował kilka aut modelu CJ2 i zwrócił się do rządu USA o pomoc w ich promocji. I tak po kilku tygodniach samochody wyruszyły do rożnych części kraju, by pokazać całe mnóstwo możliwości wykorzystania ich w codziennej pracy i życiu. Ale zanim jednak modele CJ2 udały się w podróż pojawiała się reklama Jeepa, a w niej referencje rolnika, który miał okazję przetestować pojazd i sprawdzić go między innymi w pracach polowych – okazało się, że z Jeepem można zrobić wszystko – rozrzucić nawóz, zebrać plony, przetransportować ziarno, a w wolnym czasie pojechać na wycieczkę.

Tak w pierwszych latach po wojnie zachwalano Jeepa, obok którego ciągle trwała marka Willys z hasłem przewodnim – w każdym kraju, dla milionów ludzi Jeep to Willys. Jeszcze w czasie II wojny światowej Willys zdecydował się zatrudnić jedną z najlepszych jak na tamte czasy agencji reklamowych, której komunikaty reklamowe były strzałem w dziesiątkę – wszystkie w podobnym klimacie z ilustracjami i bardzo trafnymi hasłami podkreślały unikatowe cechy produktu – solidność, pewność, siłę i walory użytkowe aut, nowoczesny napęd 4×4, a także możliwości dotarcia Jeepem wszędzie tam gdzie poniesie kierowcę fantazja – tak jest też i dziś… Tutaj nic się nie zmieniło…

Pierwsze reklamy Jeep„Wszechstronny Jeep – pracuje i oszczędza”, „Stworzony w czasie wojny, gotowy na pokój”, „Jeep – do wielu prac, dla wielu ludzi”, „Przemysł potrzebuje pojazdu z napędem 4×4 – tylko Jeep może sprostać temu zadaniu”, „Całkowicie nowy pojazd, który z lekkością zaspokoi potrzeby biznesu i rodziny” – miedzy innymi takimi hasłami sprzedawano Jeepa w latach 1945 – 1950 rolnikom, właścicielom małych biznesów i rodzinom. Zajrzyj do naszej galerii i dowiedz się więcej. Reklamy z kolejnych dekad już wkrótce na naszym blogu…

 

Źródłem informacji i obrazów są strony internetowe: http://www.thecj2apage.com oraz http://this-old-jeep.com