Dobry produkt czy super reklama?

Jeep – marka ikona – rozpoznawana w każdym zakątku Ziemi – na północy i południu, wschodzie i zachodzie. Jeep’a po prostu znają wszyscy. Dlaczego? Dobry produkt czy super reklama? Przede wszystkim to pierwsze, ale i obok tego drugiego nie można przejść obojętnie…

Jak reklamował się Jeep tuż po II wojnie światowej?

Pierwsze reklamy JeepPierwsze modele narodziły się w wyjątkowych okolicznościach – w gorączce II wojny światowej, przemierzając grząskie szlaki, pewnie wkraczały na niebezpieczne i pozornie niedostępne miejsca wroga. Jednak kiedy na horyzoncie widać było schyłek działań wojennych Willys-Overland zdecydował się na zaprezentowanie możliwości Jeep’a światu. Wyprodukował kilka aut modelu CJ2 i zwrócił się do rządu USA o pomoc w ich promocji. I tak po kilku tygodniach samochody wyruszyły do rożnych części kraju, by pokazać całe mnóstwo możliwości wykorzystania ich w codziennej pracy i życiu. Ale zanim jednak modele CJ2 udały się w podróż pojawiała się reklama Jeepa, a w niej referencje rolnika, który miał okazję przetestować pojazd i sprawdzić go między innymi w pracach polowych – okazało się, że z Jeepem można zrobić wszystko – rozrzucić nawóz, zebrać plony, przetransportować ziarno, a w wolnym czasie pojechać na wycieczkę.

Tak w pierwszych latach po wojnie zachwalano Jeepa, obok którego ciągle trwała marka Willys z hasłem przewodnim – w każdym kraju, dla milionów ludzi Jeep to Willys. Jeszcze w czasie II wojny światowej Willys zdecydował się zatrudnić jedną z najlepszych jak na tamte czasy agencji reklamowych, której komunikaty reklamowe były strzałem w dziesiątkę – wszystkie w podobnym klimacie z ilustracjami i bardzo trafnymi hasłami podkreślały unikatowe cechy produktu – solidność, pewność, siłę i walory użytkowe aut, nowoczesny napęd 4×4, a także możliwości dotarcia Jeepem wszędzie tam gdzie poniesie kierowcę fantazja – tak jest też i dziś… Tutaj nic się nie zmieniło…

Pierwsze reklamy Jeep„Wszechstronny Jeep – pracuje i oszczędza”, „Stworzony w czasie wojny, gotowy na pokój”, „Jeep – do wielu prac, dla wielu ludzi”, „Przemysł potrzebuje pojazdu z napędem 4×4 – tylko Jeep może sprostać temu zadaniu”, „Całkowicie nowy pojazd, który z lekkością zaspokoi potrzeby biznesu i rodziny” – miedzy innymi takimi hasłami sprzedawano Jeepa w latach 1945 – 1950 rolnikom, właścicielom małych biznesów i rodzinom. Zajrzyj do naszej galerii i dowiedz się więcej. Reklamy z kolejnych dekad już wkrótce na naszym blogu…

 

Źródłem informacji i obrazów są strony internetowe: http://www.thecj2apage.com oraz http://this-old-jeep.com

Ustawienia prywatności
Dealer samochodowy Poznań Voyager Group

Używamy ciasteczek oraz zewnętrznych skryptów. Jeśli podejmiesz decyzję co do cookies (udzielisz zgodę lub nie), to zapamiętamy ją zapisując osobne cookie. Poniżej znajdziesz informacje o tym, jakie inne ciasteczka i skrypty będą używane, gdy udzielisz zgody. W każdej chwili możesz zmienić te ustawienia. Nie wpłynie to na twoją wizytę na stronie.

UWAGA: Te ustawienia mają zastosowanie jedynie w przeglądarce i na urządzeniu, którego teraz używasz.

Monitorowanie i marketing

Administratorzy www.voyagergroup.pl wykorzystają pliki cookies do monitorowania statystyk i do marketingu wg zasad opisanych w Polityce prywatności.