W Auburn Hills, w stanie Michigan znajduje się Centrum Techniczne w którym zespoły inżynierów poddały zimowym testom Dodge’a Ram’a. Wszystko po to, aby klienci czuli się pewnie w swoich autach w każdej sytuacji. Ciągłe testy i doskonalenie rozwiązań technologicznych ma zapewnić zaufanie właściciela do auta w każdych warunkach. Pogoda w rejonie, w którym testowano auto jest wyjątkowo niesprzyjająca dla ludzi, jednak czy okaże się równie niesprzyjająca dla Dodge’a? Temperatura minus 20, hałdy śniegu, oblodzenie, zimny wiatr – jednym słowem prawdziwa zima..
Test 1 – Błoto pośniegowe.
Błoto pośniegowe przyjmuje pośredni stan skupienia pomiędzy cieczą, a ciałem stałym. Kiedy zachodzi słońce i spada temperatura błoto staje się ciałem stały. Nie kapie, tylko wisi na komponentach podwozia. Podczas silnego zmrożenia przewody paliwowe, zbiornik AdBlue, miska olejowa silnika i hamulce zostają pokryte lodem. Dodge Ram posiada zbiornik AdBlue i przewody wykonane z takich materiałów, które podczas zamrożenia nie pękają. Niezależny system ogrzewania ułatwia rozruch silnika na mrozie. Wszelkie mechanizmy rozmrażające muszą działać bez zarzutu, tak aby funkcjonowały wycieraczki oraz opuszczanie szyb.
Test 2 – Arktyczny podmuch.
W tak niskich temperaturach, jakie panują w Auburn Hills wieje iście arktyczny wiatr, który przy jeździe z większą prędkością daje się mocno we znaki. Inżynierowie Ram’a stworzyli konwój złożony z kilku aut Dodge Ram. Jechali w linii przez kilka godzin zmieniając co jakiś czas kolejność aut. Prowadzący lider musi przekopywać się przez śnieg i lód. Badanie to dotyczyło wydajności wycieraczek, oświetlenia, rozmrażania i systemów związanych z silnikiem. Śnieg padający w takich warunkach może zatykać wlot powietrza do silnika, co mogłoby wpływać na zmniejszenie osiągów. Odpowiednie umiejscowienie wlotu jest bardzo ważne.
Test 3 – Przerzucanie śniegu.
Dodge Ram bardzo często pełni funkcję pługu. Dodge oferuje zabudowę do odśnieżania i specjalne pakiety Snow, które umożliwiają lepsze przystosowanie auta do trudnego zadania, jakim jest odśnieżanie ciężkiego śniegu. Podczas każdego sezonu inżynierowie Ram’a przerzucają ponad 10 ton śniegu, w celu sprawdzenia każdego systemu. Do pakietu Snow zalicza się m.in.: ulepszony system chłodzenia, bardziej wytrzymałe zawieszenie przednie, styki pomocnicze do instalacji pługa, dodatkowe oświetlenie.