Od zakończenia II wojny światowej Stany Zjednoczone rosły w siłę. Niedotknięte bezpośrednimi zniszczeniami wojennymi z olbrzymią produkcją militarną weszły na drogę rozkwitu gospodarczego. Rozwijała się kultura, przemysł, handel, rolnictwo, właściwie każda dziedzina życia – także motoryzacja. W marce Jeep pojawiły się nowe modele, wraz z nimi powiększyła się także grupa odbiorców, a w prasie pojawiły się niepublikowane wcześniej przekazy reklamowe. Promowano takie modele jak: Jeepster – odpowiedź Willys’a na szaleńczą modę na sportowe samochody, Jeep CJ – auto dla budowniczych, inżynierów i wszystkich tych, którzy każdego dnia musieli docierać do trudno dostępnych miejsc, Willys Truck – ciężarówkę, uzbrajaną w dodatkowe akcesoria podbijającą serca rolników, Willys Station Wagon – samochód o dwóch wcieleniach – dla rodziny i biznesu oraz Jeep FC-150 – pojazd do zadań specjalnych. Cały czas podkreślano, że Willys-Overland to największy producent najbardziej praktycznych samochodów z napędem 4×4 na świecie, upowszechniano między innymi takie hasła: „Więcej siły specjalnie dla Ciebie”, „Auto, które prowadzi podwójne życie”, „Oszczędzaj czas, kiedy tylko możesz”, „Zawsze… przy każdej pogodzie”, „Nadzwyczajny” i przekonywano do zakupów nieszablonowymi obrazami. Jakimi? Reklamy Jeepa z lat pięćdziesiątych prezentujemy w galerii poniżej, a plakaty z kolejnej dekady już niebawem…
Zapraszamy także do artykułu o pokrewnej tematyce: Dobry produkt czy super reklama? oraz Reklamy Jeep w latach sześćdziesiątych