Nowy Jeep Grand Cherokee – luksusowy, elegancki, bezpieczny, a także szybki i zwinny władca bezdroży może być napędzany jednym z czterech silników łączących w sobie wszystkie najlepsze cechy – osiągi, innowacje oraz rozwiązania proekologiczne.
Miłośnikom modelu stworzono możliwość wyboru pomiędzy ekonomicznym 3,0-litrowym silnikiem Diesla lub jednym z trzech silników benzynowych – 3,6 – litrowym V6 Pentastar, legendarnym już HEMI® V8 o pojemności 5,7 litra albo jeszcze potężniejszą jednostką napędową – 6,4-litrowym HEMI® V8, która jest dedykowana dla wersji wyczynowej Grand Cherokee SRT.
Silnik Diesla w nowym Jeepie Grand Cherokee charakteryzuje się wyjątkowo niskim zużyciem paliwa i poziomem emisji CO2 – w cyklu mieszanym spala 7,5 l/100 km i emituje 198 g/km dwutlenku węgla, czyli odpowiednio o 10 oraz 9 procent mniej niż poprzednio. Wartości dwóch wspomnianych parametrów udało się poprawić dzięki zastosowaniu technologii MultiJet II, w której wykorzystuje się specjalnie zestrojone zawory elektromagnetyczne umożliwiające wykonanie nawet 8 wtrysków paliwa podczas jednego cyklu z opcją kontroli profilu czasowego dwóch kolejnych wtrysków głównych. Dodatkowo zastosowanie takiego rozwiązania pozwala na radykalne obniżenie głośności pracy silnika. Kompaktowy o lekkiej konstrukcji tubrodiesel V6 ma kadłub o kącie rozwarcia cylindrów 60 stopni, który wykonano ze stopu żelazowo-grafitowego. Aluminiowe głowice cylindrów mieszczą cztery zawory na każdy cylinder i sterowane są podwójnymi wałkami rozrządu z napędem łańcuchowym. Również ze stopu aluminium wykonano dwuczęściową miskę olejową. Precyzję zasilania w paliwo zapewnia system wtryskowy typu common-rail o ciśnieniu roboczym 1800 bar. Kolektory wydechowe wykonane są z odlewu żeliwnego. Podstawowym elementem kontroli emisji spalin jest zamknięty katalizator utleniający oraz stanowiący wyposażenie seryjne – filtr cząstek stałych (DPF). Celem spełnienia wymogów normy Euro 5+ zastosowano system recyrkulacji spalin z zaworem EGR sterowanym elektrycznie. Zawór EGR zamontowany w układzie wydechowym jest rodzajem elektromagnesu, którego zadaniem jest kierowanie części spalin z powrotem do układu dolotowego, co z kolei wymusza dopalenie się szkodliwych związków, powodując ich rozpad i lepsze wchłanianie przez atmosferę.
Silnik Diesla w nowym Jeepie Grand Cherokee wytwarza moc maksymalną 250 KM przy 4000 obr/min i moment obrotowy 570 przy 2000 obr/min. To sprawia, że jest zdolny do holowania przyczepy o masie do 3325 kg.
Nowy Jeep Grand Cherokee z silnikiem Diesla ma „siłę”, która z poczuciem pewności pozwala na pokonywanie stromych wzniesień, jazdę w każdym terenie i holowanie przyczepy, na plus zalicza mu się także niezwykłą wydajność i przyjazne traktowanie środowiska.