Jeszcze mocniejszy silnik Diesla w nowym Jeepie Grand Cherokee

Jeep emblemat silnika dieasla

Nowy Jeep Grand Cherokee – luksusowy, elegancki, bezpieczny, a także szybki i zwinny władca bezdroży może być napędzany jednym z czterech silników łączących w sobie wszystkie najlepsze cechy – osiągi, innowacje oraz rozwiązania proekologiczne.
Miłośnikom modelu stworzono możliwość wyboru pomiędzy ekonomicznym 3,0-litrowym silnikiem Diesla lub jednym z trzech silników benzynowych – 3,6 – litrowym V6 Pentastar, legendarnym już HEMI® V8 o pojemności 5,7 litra albo jeszcze potężniejszą jednostką napędową – 6,4-litrowym HEMI® V8, która jest dedykowana dla wersji wyczynowej Grand Cherokee SRT.

silnik diesla w nowym jeepie grand cherokee

Silnik Diesla w nowym Jeepie Grand Cherokee charakteryzuje się wyjątkowo niskim zużyciem paliwa i poziomem emisji CO2 – w cyklu mieszanym spala 7,5 l/100 km i emituje 198 g/km dwutlenku węgla, czyli odpowiednio o 10 oraz 9 procent mniej niż poprzednio. Wartości dwóch wspomnianych parametrów udało się poprawić dzięki zastosowaniu technologii MultiJet II, w której wykorzystuje się specjalnie zestrojone zawory elektromagnetyczne umożliwiające wykonanie nawet 8 wtrysków paliwa podczas jednego cyklu z opcją kontroli profilu czasowego dwóch kolejnych wtrysków głównych. Dodatkowo zastosowanie takiego rozwiązania pozwala na radykalne obniżenie głośności pracy silnika. Kompaktowy o lekkiej konstrukcji tubrodiesel V6 ma kadłub o kącie rozwarcia cylindrów 60 stopni, który wykonano ze stopu żelazowo-grafitowego. Aluminiowe głowice cylindrów mieszczą cztery zawory na każdy cylinder i sterowane są podwójnymi wałkami rozrządu z napędem łańcuchowym. Również ze stopu aluminium wykonano dwuczęściową miskę olejową. Precyzję zasilania w paliwo zapewnia system wtryskowy typu common-rail o ciśnieniu roboczym 1800 bar. Kolektory wydechowe wykonane są z odlewu żeliwnego. Podstawowym elementem kontroli emisji spalin jest zamknięty katalizator utleniający oraz stanowiący wyposażenie seryjne – filtr cząstek stałych (DPF). Celem spełnienia wymogów normy Euro 5+ zastosowano system recyrkulacji spalin z zaworem EGR sterowanym elektrycznie. Zawór EGR zamontowany w układzie wydechowym jest rodzajem elektromagnesu, którego zadaniem jest kierowanie części spalin z powrotem do układu dolotowego, co z kolei wymusza dopalenie się szkodliwych związków, powodując ich rozpad i lepsze wchłanianie przez atmosferę.

Silnik Diesla w nowym Jeepie Grand Cherokee wytwarza moc maksymalną 250 KM przy 4000 obr/min i moment obrotowy 570 przy 2000 obr/min. To sprawia, że jest zdolny do holowania przyczepy o masie do 3325 kg.

Nowy Jeep Grand Cherokee z silnikiem Diesla ma „siłę”, która z poczuciem pewności pozwala na pokonywanie stromych wzniesień, jazdę w każdym terenie i holowanie przyczepy, na plus zalicza mu się także niezwykłą wydajność i przyjazne traktowanie środowiska.

ekologiczny silnik diesla w nowym jeepie grand cherokee

Ustawienia prywatności
Dealer samochodowy Poznań Voyager Group

Używamy ciasteczek oraz zewnętrznych skryptów. Jeśli podejmiesz decyzję co do cookies (udzielisz zgodę lub nie), to zapamiętamy ją zapisując osobne cookie. Poniżej znajdziesz informacje o tym, jakie inne ciasteczka i skrypty będą używane, gdy udzielisz zgody. W każdej chwili możesz zmienić te ustawienia. Nie wpłynie to na twoją wizytę na stronie.

UWAGA: Te ustawienia mają zastosowanie jedynie w przeglądarce i na urządzeniu, którego teraz używasz.

Monitorowanie i marketing

Administratorzy www.voyagergroup.pl wykorzystają pliki cookies do monitorowania statystyk i do marketingu wg zasad opisanych w Polityce prywatności.