Wraz z początkiem czerwca Mazda wprowadziła do sprzedaży rewolucyjny silnik benzynowy Skyactiv-X, oferowany w Nowej Maździe 3.
Na czym polega fenomen silnika Skyactiv-X?
Skyactiv-X, to pierwszy w historii motoryzacji, silnik nowej generacji cechujący nowatorskim układem zapłonowym SCCI (zapłon samoczynny sprężonej mieszanki sterowany świecą) Jednostka ta łączący zapłon iskrowy silnika benzynowego z zapłonem samoczynnym znanym z silnika Diesla. Ma ona zapewnić wysokoobrotową charakterystykę silnika benzynowego i szybką reakcję na gaz rodem z silników wysokoprężnych.
Inżynierowie Mazdy udowodnili , iż można obniżyć zużycie paliwa i emisję spalin bez zmniejszania pojemności silnika. Technologia Skyactiv-X udowodniła, iż kluczem jest jego wydajność. Jest to kolejny krok w dążeniu Mazdy do opracowania silnika benzynowego o idealnym procesie spalania i jest technologią opracowaną wyłącznie przez Mazdę. Rewolucyjny silnik Skyactiv-X z systemem zapłonu samoczynnego sterowania iskrą dostarcza szerokiego zakresu użytecznych obrotów zapewniając wysoki moment obrotowy.
Co wyróżnia silnik Skyactiv-X?
Wysoka dynamika, mniejsze wibracje, elastyczna praca oraz radykalne zmniejszenie zużycia paliwa, co przekłada się na przyjemność prowadzenia i komfort zarówno dla kierowcy jak i pasażerów. Silnik SKYACTIV-X w pełni realizuje koncepcję doznań z jazdy nazwaną Jinba-Ittai.
Silnik Skyactiv-X dostępny jest w Nowej Maździe 3 w obu wersjach nadwozia, zarówno ze skrzynią manualną jak i automatyczną. Oprócz napędu na przód, wersja hatchback wyposażona w silnik Skyactiv-X dostępna będzie, podobnie jak modele marek premium, również z systemem napędu na wszystkie koła – i-Activ AWD.
Nową Mazdę 3 wyposażoną w silnik Skyactiv-X, klienci mogą zamawiać od czerwca z terminem odbioru wczesną jesienią. Skyactiv-X w Nowej Maździe 3 jest standardowo wyposażony w technologię Mazda M Hybrid. To system tzw. „miękkiej hybrydy”, wykorzystujący instalację 24V, który pomaga obniżyć zużycie paliwa i emisję CO2, wykorzystując energię odzyskaną podczas hamowania. Nowa Mazda 3 z silnikiem Skyactiv-X jest dostępna z sześciobiegową ręczną skrzynią biegów lub z sześciobiegowym „automatem”.