Nowy Jeep Cherokee, nowy design i technologia cz.II

Nowy Jeep Cherokee oferuje nowy poziom legendarnych możliwości terenowych marki, zapewniając przy tym doskonały komfort jazdy niezależnie od pogody i nawierzchni.

Nowy Jeep Cherokee i jego innowacyjne systemy napędu

Nowa generacja Jeepa Cherokee dostępna jest w konfiguracji napędu zarówno 4×2 jak i 4×4. Legendarny system napędu 4×4 dostępny jest w 3 innowacyjnych systemach. Nowy Jeep Cherokee to również pierwszy SUV klasy średniej dostępny z 9-stopniową automatyczną skrzynią biegów oraz automatycznie odłączanym napędem osi tylnej, gdy funkcjonalność 4×4 nie jest potrzebna (celem obniżenia strat energii).

Jeep Cherokee Trailhawk

1. Jeep Active Drive I

Ten rodzaj napędu oferowany jest w wersjach modelowych Jeep Cherokee Longitude i Limited. Posiada w pełni automatyczny jednobiegowy moduł transferu mocy (PTU), który zapewnia płynną jazdę, niezależnie od tego, czy kierowca korzysta z napędu 4×4 czy nie, przy dowolnej prędkości jazdy. Układ Active Drive I nie wymaga ingerencji ze strony kierowcy i samoczynnie koryguje zjawisko znoszenia podczas dynamicznej jazdy. System wykorzystuje zrównoważony rozdział momentu obrotowego z systemem kontroli trakcji. Napęd 4×4 jest włączany za pomocą w pełni zmiennego mokrego sprzęgła w obudowie mechanizmu różnicowego tylnej osi, które zapewnia odpowiednie przeniesienie momentu obrotowego w każdych warunkach, również na podłożu o niskiej przyczepności, podczas agresywnego ruszania czy dynamicznej jazdy.

2. Jeep Active Drive II

System ten dostępny jest w wersji modelowej Jeep Cherokee Limited i obejmuje dwubiegowy moduł PTU, umożliwiający kontrolę rozdziału momentu obrotowego oraz reduktor terenowy. W trybie 4-Low system umożliwia zblokowanie przedniej i tylnej osi w celu zwiększenia mocy przy niskich prędkościach jazdy oraz zwiększenia siły pociągowej. Przełożenie reduktora terenowego wynosi 2,92:1. Zmiana przełożenia pozwala na zwiększenie zdolności pokonywania wzniesień oraz powolnej jazdy w trudnych warunkach terenowych. System współpracuje również z systemem Selec-Terrain, umożliwiając efektywną modyfikację rozdziału momentu obrotowego, jednocześnie monitorując przeniesienie napędu oraz system ESC i przenosząc na koła w celu zapewnienia maksimum przyczepności. System obejmuje również system kontroli zjazdu Hill Descent Control.

3. Jeep Active Drive Lock

Układ ten dostępny jest wyłącznie w wersji modelowej Jeep Cherokee Trailhawk i łączy w sobie wszystkie zalety systemu Jeep Active Drive II z dodatkową możliwością blokowania tylnego mechanizmu różnicowego w celu zwiększenia mocy dostępnej na kołach przy niskich prędkościach jazdy, podczas pełzania po skałach lub w trudnych warunkach terenowych. Blokadę tylnego mechanizmu różnicowego można aktywować ręcznie w każdym trybie reduktora terenowego. Blokada włączy się automatycznie w niektórych trybach Selec-Terrain (Rock – skały), w celu optymalizacji własności trakcyjnych. Jeep Active Drive Lock obejmuje system kontroli zjazdu (Hill Descent Control) i wjazdu (Hill Ascent Control).

Jeep Cherokee Trailhawk

4. System zarządzania trakcją w Nowym Jeepie Cherokee

Wszystkie trzy innowacyjne systemy napędu 4×4 skojarzone są z systemem zarządzania trakcją Jeep Selec-Terrain, działającym w czterech trybach: Auto, Snow (śnieg), Sport i Sand/Mud (piach/błoto), piąty tryb Rock (skały) dostępny jest w wersji Trailhawk. System Selec-Terrain zaprojektowano w celu optymalizacji napędu 4×4 dla uzyskania doskonałej kontroli trakcji i osiągów. Pozwala on kierowcy, za pomocą przełącznika, na dokonanie wyboru ustawienia jazdy szosowej i terenowej.

5. System Selec-Speed Control

Ta ekskluzywna funkcja dostępna jest w modelu Cherokee Trailhawk i pozwala pokonywać wzniesienia o dużym stopniu nachylenia z minimalnym udziałem kierowcy dzięki dwóm trybom: kontroli wjazdu (Hill Ascent Control) i kontroli zjazdu (Hill Descent Control). Dzięki tej funkcji kierowca może maksymalnie skupić się na prowadzeniu pojazdu podczas jazdy w terenie.

6. 9-stopniowa automatyczna skrzynia biegów w Nowym Jeepie Cherokee

Nowa skrzynia biegów jest montowana z 170-konnym turbodoładowanym silnikiem wysokoprężnym o pojemności 2 litrów i w modelach benzynowych Jeepa Cherokee. Umożliwia niezwykle płynną zmianę przełożeń i ich szeroki wybór, umożliwiający optymalizację przyspieszeń, zmniejszenie emisji spalin i obniżenie zużycia paliwa. Zmiana biegów odbywa się w sposób praktycznie niezauważalny dzięki proporcjonalnemu doborowi przełożeń.

Jeep Cherokee wnętrze

Znakomita charakterystyka jezdna Jeepa Cherokee w warunkach szosowych to efekt ciężkiej pracy zespołu konstruktorów Jeepa. Jeep Cherokee ewoluował w całkowicie nowy pojazd stanowiący doskonały wyraz podstawowych wartości marki: swobody, autentyczności, przygody i pasji.

Jeżeli chcecie przeczytać o innowacyjnych systemach bezpieczeństwa w Nowym Jeepie Cherokee, silnikach i rozrywce zapraszamy do odwiedzania naszego bloga. Kolejne artykuły już wkrótce.

Jeep Cherokee Trailhawk

Jeep Cherokee Trailhawk

Zobacz także:Nowy Jeep Cherokee, nowy design i technologia cz. 1

Ustawienia prywatności
Dealer samochodowy Poznań Voyager Group

Używamy ciasteczek oraz zewnętrznych skryptów. Jeśli podejmiesz decyzję co do cookies (udzielisz zgodę lub nie), to zapamiętamy ją zapisując osobne cookie. Poniżej znajdziesz informacje o tym, jakie inne ciasteczka i skrypty będą używane, gdy udzielisz zgody. W każdej chwili możesz zmienić te ustawienia. Nie wpłynie to na twoją wizytę na stronie.

UWAGA: Te ustawienia mają zastosowanie jedynie w przeglądarce i na urządzeniu, którego teraz używasz.

Monitorowanie i marketing

Administratorzy www.voyagergroup.pl wykorzystają pliki cookies do monitorowania statystyk i do marketingu wg zasad opisanych w Polityce prywatności.