Wyjątkowy SUV, autentyczny Jeep na rynku crossoverów, odświeżony model podkreśla odważną stylistykę Renegade’a i jego podwójny charakter, doprowadzając do perfekcji jego specyficzne cechy. Renegade to świetny samochód na krótkie wycieczki po mieście, dzięki swojej zwinności i właściwościom jezdnym, ale także idealny SUV do odkrywania nowych szlaków, dzięki doskonałym właściwościom terenowym.
Nowa gama silników turbo
Nowe silniki turbo debiutują w nowym modelu Renegade. Oparte na modułowej konstrukcji są dostępne w dwóch konfiguracjach: 1-litrowy trzycylindrowy silnik oferujący moc 120 KM i 190 Nm maksymalnego momentu obrotowego w połączeniu z sześciostopniową, manualną skrzynią biegów i 1,3-litrowy czterocylindrowy silnik o mocy 150 KM w połączeniu z sześciostopniową, automatyczną skrzynią DDCT (dwusprzęgłowa ze sprzęgłem suchym) – oba z napędem na przednie koła. Dostępny jest również energiczny silnik turbo o pojemności 1,3 litra i mocy 180 KM w połączeniu z dziewięciostopniową, automatyczną skrzynią biegów z konwerterem momentu obrotowego i napędem na cztery koła. Maksymalny moment obrotowy obu silników 1,3 litra wynosi 270 Nm.
Nowa rodzina silników turbo została opracowana przez FCA Group, by zaoferować gamę mniejszych silników benzynowych, charakteryzujących się niskim zużyciem paliwa i wzorcowymi osiągami. Podstawowa konstrukcja nowych silników zapewnia wydajność, modułowość i wysoki stopień standaryzacji w odniesieniu do komponentów i procesu produkcyjnego, elastyczność i możliwość dodatkowego rozwoju.
Nowe silniki są wykonane w całości z aluminium, aby zapewnić lekkość (waga zaczyna się od 93 kg). Korpus silnika, opracowany we współpracy z firmą Teksid, wykonany jest z wysokociśnieniowego odlewu aluminiowego. W celu zwiększenia odporności konstrukcji zastosowano tuleje z odlewów żeliwnych. Ich grubość wynosi 1,8 mm i są pokryte od zewnątrz aluminium, tworząc „metalurgiczne spoiwo” pomiędzy tuleją a blokiem. Po przeanalizowaniu różnych konstrukcji korpusu silnika wybrano architekturę z płytą podstawową zapewniającą najlepszą równowagę między hałasem, wibracjami, masą i osiągami strukturalnymi.
W celu zmaksymalizowania efektywności i zapewnienia lepszych osiągów i większej oszczędności paliwa niż w poprzednich silnikach, nowe silniki mają średnicę cylindra o wartości 70 milimetrów ze stosunkiem skoku do średnicy cylindra wynoszącym 1,24 i
10-milimetrowe, przesunięcie korbowodu. Tworzy to bardzo zwartą komorę spalania, uzyskując korzyści w zakresie sprawności cieplnej. Architektura korbowodu o ulepszonej skuteczności mechanicznej powoduje minimalne tarcie. Wszystkie trzy- i czterocylindrowe silniki turbo wykorzystują ten innowacyjny moduł spalania.
Głowica posiada cztery zawory na cylinder z pojedynczym wałkiem rozrządu (SOHC).
Kompaktowa konstrukcja komory spalania zapewnia szybkie spalanie. Kanały wlotowe o wysokim współczynniku zawirowań zapewniają turbulencje powietrza i krótki czas spalania przy regularnym rozprzestrzenianiu się płomienia, co oznacza wysoką sprawność cieplną i kontrolę spalania stukowego. Wysoki poziom zaawansowania technologicznego nowego układu napędu potwierdzają liczne innowacyjne funkcje techniczne, takie jak bezpośredni wtrysk paliwa maksymalizujący wydajność objętościową i turbosprężarka o niskiej bezwładności, zarządzana przez sterowany elektrycznie siłownik Wastegate połączony z chłodzoną wodą sprężarką w kolektorze dolotowym, aby zapewnić szybszą reakcję.
W nowych silnikach GSE Turbo debiutuje trzecia generacja ekskluzywnej technologii MultiAir, która poprawia efektywność spalania poprzez regulację wysokości, czasu i momentu podnoszenia zaworu wlotowego. Najnowsza ewolucja MultiAir III dodatkowo optymalizuje charakterystyki otwarcia i zamknięcia zaworu wlotowego. Dzięki specjalnym profilom krzywki wlotu i wydechu, wydajność niskiego obciążenia poprawia się dzięki recyrkulacji gazów wydechowych, otwierając zawory wlotowe z wyprzedzeniem, natomiast moc wysokiego obciążenia jest podkreślona przez opóźnienie zamknięcia zaworu wlotowego. Innymi słowy, technologia MultiAir III może zmniejszyć rzeczywisty współczynnik kompresji, lepiej kontroluje spalanie stukowe i znacznie poprawia efektywność paliwową również, kiedy silnik dostarcza dużą moc.
Nowe silniki turbo były testowane przez ponad 60 000 godzin na stanowiskach testowych i na dogach, gdzie pokonały 5 milionów kilometrów na całym świecie zarówno na szosach, jak i drogach off-road, aby potwierdzić ich solidność i niezawodność.
Nowy Jeep Renegade jest pierwszym modelem grupy wyposażonym w innowacyjną gamę silników benzynowych turbo, zaprojektowaną tak, by zaoferować przyjemne wrażenia z jazdy, jakich Klienci oczekują od SUV-a Jeepa, jednocześnie oszczędzając do 20% paliwa w stosunku do swoich poprzedników i zapewniając doskonały komfort jazdy i masę od 93 kg dla jednostki trzycylindrowej.
Dwa potężne silniki turbodiesel o pojemności 1,6 l i 2 l MultiJet II z funkcją Stop & Start
Nowy Jeep Renegade 2019 może być również wyposażony w silnik turbodiesel o pojemności 1,6 lub 2,0 litra. Oba silniki są wyposażone w technologię MultiJet drugiej generacji, opracowaną i opatentowaną przez FCA Group. Dostępne są dwie pojemności i trzy poziomy mocy: 1,6-litrowy o mocy 120 KM w połączeniu z manualną skrzynią biegów lub automatyczną DDCT z podwójnym sprzęgłem oraz 2,0-litrowy o mocy 140 KM i 170 KM z manualną lub dziewięciobiegową skrzynią automatyczną.
Aby zmaksymalizować skuteczność oczyszczania spalin, silniki te posiadają „katalizator SCR na filtrze”, rozwiązanie, które łączy selektywną redukcję katalityczną z substratem DPF, w celu:
– redukcji NOx poprzez wtrysk do katalizatora SCR specjalnego roztworu składającego się z mocznika,
– redukcji cząstek stałych poprzez sterowanie regeneracją.
Krzywe mocy i momentu obrotowego potwierdzają doskonałość rodziny MultiJet II, zapewniając najwyższe osiągi i wydajność.
Bezkompromisowy styl
Nowy Renegade 2019 oferuje nowy design przodu, zapewniający mu bardziej nowoczesny wygląd poprzez nowy pas przedni, w którym umieszczono odświeżony siedmioszczelinowy grill Jeepa – podobny do tego w modelu Wrangler – nowe reflektory i światła przeciwmgielne. Relingi dachowe są czarne w modelach Longitude, Limited i Trailhawk.
Do najważniejszych nowych elementów modelu należą nowe reflektory ze światłami LED do jazdy dziennej, światła drogowe, światła mijania i przeciwmgielne (opcja w modelach Limited i Trailhawk) zwiększające widoczność i bezpieczeństwo pojazdu. Nowe oświetlenie przednie zwiększa widoczność o 50% w stosunku do reflektorów halogenowych, i poprawia jasność o 20% w stosunku do reflektorów ksenonowych. Poprawia się zarówno percepcja głębi, jak i oświetlenie boczne. Zmiany te podkreślają nowoczesny i odświeżony wygląd przodu Renegade’a, zgodny z charakterystyczną stylizacją Jeepa. Z tyłu znajdują się nowe światła tylne w technologii LED, dostępne w wersji Limited i Trailhawk. Oprawy reflektorów są kluczowym elementem designu tyłu pojazdu, wyróżniającym się charakterystycznym wzorem X inspirowanym Wranglerem, to kolejna, niepowtarzalna cecha designu Jeepa określająca charakter obu modeli.
Nowy wygląd nadwozia dopełniają nowe obręcze kół nadające Renegade’owi ekskluzywnego charakteru i zwiększające dodatkowo nieskończone możliwości indywidualizacji oferowane Klientom. Nowy model MY2019 oferuje siedem różnych opcji kół – w tym 16″, 17″, 18″ i 19″ – te ostatnie, wprowadzone po raz pierwszy i dostępne wyłącznie w wersji Limited – wszystkie ze specjalnym wykończeniem.
Wynikiem tych zmian jest samochód zainspirowany designem Jeepa Wranglera poprzez wzajemne stylistyczne podpowiedzi i wpływy. Charakteryzuje go jeszcze bardziej wyrazisty i innowacyjny styl, pozostając jednak wiernym tradycji marki Jeep. Nadwozie pojazdu zachowuje swoją funkcjonalność, która zawsze była cechą charakterystyczną designu Renegade oraz solidne i wyprofilowane kształty. Dostępne są również dwa systemy otwieranego dachu, zapewniające Klientom swobodę otwartej przestrzeni – kolejna wspólna i niepowtarzalna funkcja współdzielona z Wranglerem – duży podwójny szklany dach przesuwany elektrycznie i unikalny w segmencie system „My Sky”. Dwa lekkie panele systemu „My Sky”, które można łatwo i wygodnie zdjąć i schować w bagażniku, zapewniają wyjątkowe dla tego segmentu doznanie otwartej przestrzeni panoramicznego dachu.
Wewnątrz: dbałość o szczegóły, przestronność i funkcjonalność
Wnętrze oferuje nowoczesny, dopracowany wygląd, zgodny z DNA marki. Kabina charakteryzuje się maksymalną dbałością o szczegóły, innowacyjnymi kombinacjami kolorów, wysokiej jakości materiałami, zaawansowaną technologicznie budową oraz pomysłowymi i funkcjonalnymi schowkami.
Już od chwili premiery, Renegade wyróżniał się wszechstronną funkcjonalnością. Aspekt ten został dodatkowo udoskonalony, oferując nową konsolę centralną z wbudowanym uchwytem na smartfon, nowe uchwyty na kubki i dodatkowe schowki, w tym kieszeń na iPada Mini lub inne drobne akcesoria. Nowością jest także pozycja dodatkowego portu USB (umieszczonego teraz z tyłu podłokietnika środkowego, ułatwiająca korzystanie pasażerom tylnego siedzenia), w standardzie od wersji Longitude. Te sprytne rozwiązania zapewniają ponad 1,2 litra dodatkowej przestrzeni do przechowywania różnych niezbędnych przedmiotów.
Nawet pod względem przestronności wnętrza, Renegade znajduje się na szczycie swojej kategorii, wyróżniając się pod względem wolnej przestrzeni nad głową i szerokości siedzeń.
Renegade oferuje również kilka możliwości indywidualizacji wnętrza, dzięki różnym konfiguracjom charakterystycznym dla każdego poziomu wykończenia. Dzięki temu Klienci mogą dobrać sobie tapicerkę najbardziej odpowiadającą ich potrzebom, wybierając pomiędzy Trespass Black i Polar Plunge. Ta ostatnia, przykładowo, jest oferowana w połączeniu z czarną i szara skórą oraz szarymi przeszyciami Ski Grey w wersji wyposażenia Limited. Dodatkowe nowości w zakresie designu obejmują odświeżone oprawy radia, otworów wentylacyjnych, tunelu centralnego i głośników. Niektóre elementy są wspólne z modelem Wrangler. Należą do nich: szeroki, poziomy zestaw wskaźników i trapezoidalne elementy wykończenia.
Legendarne możliwości terenowe Jeepa
Nowy Jeep Renegade jest dostepny w dwóch konfiguracjach, z napędem na dwa lub cztery koła. Legendarne możliwości terenowe samochodów Jeep są gwarantowane przez dwa zaawansowane systemy 4×4, Jeep Active Drive i Jeep Active Drive Low, które zapewniają wzorcowe osiągi w każdych warunkach użytkowania. System zarządzania trakcją Jeep Selec-Terrain jest wyposażony w cztery tryby do wyboru (Auto, tryb domyślny z odłączaniem tylnej osi, Śnieg, tryb 4WD skalibrowany w celu zmniejszenia podsterowności; Piasek i Błoto, tryb 4WD dla zmaksymalizowania przyczepności przy niskich prędkościach) zapewniające optymalne osiągi na dowolnej nawierzchni.
Jeep Active Drive
Jeep Active Drive jest w pełni automatyczny i zapewnia bezproblemową pracę z napędem na cztery koła lub bez niego, przy każdej prędkości, zmniejszając straty energii, gdy napęd 4×4 nie jest potrzebny z korzyścią dla oszczędności paliwa. System ten nie wymaga interwencji kierowcy, zapewnia korektę odchylenia w trakcie dynamicznych manewrów i poprawia zachowanie zarówno w warunkach podsterowności, jak i nadsterowności. Jeep Active Drive może dostarczyć do 2000 Nm dostępnego momentu obrotowego silnika na tylne koła, umożliwiając optymalną przyczepność w warunkach niskiej trakcji. Zmienne mokre sprzęgło umieszczone w module tylnego napędu wykorzystuje własne algorytmy marki Jeep, aby zapewnić właściwy moment we wszelkich warunkach jazdy, w tym na nawierzchniach o niskiej trakcji, przy agresywnym ruszaniu i dynamicznej jeździe.
Jeep Active Drive Low
Jeep Active Drive Low poszerza możliwości systemu Jeep Active Drive i zapewnia przełożenie pełzające 20:1 dla doskonałych parametrów 4×4. System ten występuje w połączeniu z silnikiem diesla 2,0 litra z dziewięciobiegową skrzynią automatyczną i zapewnia najlepsze w swojej klasie możliwości terenowe podczas ekstremalnej jazdy terenowej. Jeep Active Drive Low dodaje do systemu Select-Terrain funkcję kontroli zjazdu z wzniesienia (Hill-Descent Control).
Kontrola zjazdu ze wzniesienia pozwala na płynny i kontrolowany zjazd ze wzniesienia w nierównym lub śliskim terenie bez konieczności naciskania przez kierowcę pedału hamulca. Gdy jest włączona, pojazd będzie zjeżdżać ze stromych nachyleń, wykorzystując system hamowania ABS do sterowania prędkością każdego z kół, aby zapewnić optymalną i bezpieczną prędkość zjazdu.
Trailhawk
Niezależne zawieszenie kół, zapewniające maksymalny skok koła 205 mm oraz prześwit 210 mm dla modelu Trailhawk, sprawiają, że Jeep Renegade wyznacza nowe standardy w segmencie małych SUV-ów i oferuje najlepsze w swojej klasie możliwości 4×4.
Ponadto, w tej wersji system Select-Terrain ma dodatkową funkcję Rock, aby zmaksymalizować trakcję kół i poprawić przyczepność.
Łączność ze światem i system multimedialny
W zależności od wersji, nowy Jeep Renegade może zostać wyposażony w system multimedialny UconnectTM 5,0″, UconnectTM 7,0″ lub UconnectTM 8,4″ NAV z ekranem dotykowym, który zapewnia łatwą obsługę, dzięki mocniejszemu i bardziej efektywnemu procesorowi z lepszą funkcją interaktywnej obsługi. Pozwala to kierowcy sterować bezpośrednio z wyświetlacza klimatyzacją, audio i wieloma innymi funkcjami, zachowując całkowite bezpieczeństwo.
Zarówno UconnectTM 7,0″, jak i 8,4″ NAV wykorzystują dotykowy ekran full-color o wysokiej rozdzielczości, który znacząco poprawia interfejs użytkownika, oferując również regulowany palcami zoom oraz indywidualizowane paski menu z funkcją Drag and Drop. Ponadto, spośród funkcji nowego systemu UconnectTM na szczególną uwagę zasługują również zestaw głośnomówiący, nawigowanie za pośrednictwem komend głosowych oraz odczytywanie wiadomości, co zapewnia bezpieczną i bezstresową jazdę, zawsze w kontakcie ze światem. Opcje zintegrowane z radiem umożliwiają kierowcom i pasażerom słuchanie internetowych stacji radiowych w streamingu za pośrednictwem Bluetooth i podłączanie swoich urządzeń (o ile są kompatybilne) do gniazdek USB lub AUX. Nawigacja UconnectTM wraz ze szczegółowym prowadzeniem jest standardem w UconnectTM 8,4″ NAV i polega na intuicyjnym korzystaniu z systemu poleceń głosowych, pozwalających m.in. Klientom Jeepa wypowiedzieć po prostu adres i uruchomić nawigację.
Kompatybilność z Android AutoTM. i Apple CarPlay
Systemy UconnectTM 7,0″ i 8,4″ NAV nowego Jeepa Renegade’a proponują integrację z Apple CarPlay, najinteligentniejszym i najbezpieczniejszym sposobem korzystania z iPhone’a podczas jazdy. Z nowym systemem multimedialnym kompatybilny jest również Android Auto, pozwalający w pełni wykorzystać funkcjonalności Google bezpośrednio w kompaktowym SUV-ie Jeepa.
Apple CarPlay pozwala użytkownikowi na wyświetlenie optymalnych wskazówek, uzależnionych od natężenia ruchu, wykonywanie i odbieranie połączeń, odczytywanie wiadomości tekstowych i słuchanie muzyki, pozostając ciągle skupionym na jeździe.
Android AutoTM przenosi ponadto doświadczenia Androida do samochodu poprzez projekcję aplikacji i usług na ekran centralnego wyświetlacza i zaprojektowany jest tak, aby zapewnić łatwy i bezpieczny dostęp do informacji podczas jazdy.
Kierowca może korzystać z Google MapsTM, aby uzyskać wskazówki na temat trasy i mieć łatwy dostęp do utworów muzycznych, treści multimedialnych oraz ulubionych komunikatorów. Wreszcie, Waze na Android Auto pozwala na pełne wykorzystanie możliwości tej bezpłatnej aplikacji nawigacyjnej bezpośrednio na centralnym wyświetlaczu samochodu. Prosta i natychmiastowa obsługa własnych urządzeń gwarantuje zawsze łatwe użytkowanie systemu, bezpieczną i w stałej łączności ze światem jazdę i w konsekwencji wysoką jakość podróżowania, jak również lepszą ergonomię.
Android Auto, Google Play i Google Maps to zastrzeżone znaki towarowe Google LLC.
Usługi Jeep UconnectTM LIVE dostępne we wszystkich systemach UconnectTM
Trzy systemy UconnectTM 5,0″, UconnectTM 7,0″ i UconnectTM 8,4″ NAV oferują Klientom usługi UconnectTM LIVE możliwość wyświetlania i sterowania różnymi aplikacjami za pośrednictwem ekranu UconnectTM, podłączając po prostu swój smartfon w samochodzie. Aplikacja UconnectTM LIVE może zostać pobrana z App Store lub z Google Play i zainstalowana na smartfonie. Dzięki UconnectTM LIVE, przez ekran dotykowy użytkownik może uzyskać dostęp do „Tune In Internet”, radia internetowego z ponad 100 000 stacji z całego świata; do „Deezer Internet music”, platformy z ponad 35 milionami utworów muzycznych; do Reutersa, by być zawsze na bieżąco z aktualnymi wydarzeniami na świecie; i oczywiście do Facebooka i Twittera, by pozostać w stałym kontakcie ze swoimi znajomymi. UconnectTM LIVE pozwala ponadto uzyskać dostęp do my:Car, wysyłającego ostrzeżenia w rzeczywistym czasie, przypominającego o przeglądach i udostępniającego elektroniczną książeczkę do odznaczania wykonanych przeglądów.
Jeep Skills, ekskluzywna aplikacja Jeepa do pomiaru osiągów jazdy w terenie w rzeczywistym czasie
Dla Klientów chcących poprawić własne osiągnięcia podczas terenowej jazdy i przeżyć off-roadowe przygody w typowo „jeepowskim” stylu, system UconnectTM 8,4″ NAV oferuje ekskluzywną aplikację Jeep Skills. Ta niezwykle intuicyjna aplikacja przekazuje konkretne wskazówki, które pozwalają kierowcom monitorować osiągi na off-roadowych trasach.
Dzięki Jeep Skills Klienci będą mogli poznać potencjał nowego Jeepa Renegade’a MY19 w terenie i wydobyć z niego maksimum. Jeep Skills na bieżąco informuje kierowcę o systemach terenowej jazdy, a na 8,4″ ekranie pokazują się wskazówki w postaci określonych parametrów, takich jak: rozdział napęd, przechyły nadwozia, ciśnienie i wysokość nad poziomem morza.
Dodatkowe informacje na temat pojazdu obejmują ciśnienie oleju, kąt skrętu kół, siłę G, nacisk na pedał gazu oraz hamulca, przyspieszenie od 0 do 50 km/h i od 0 do 100 km/h, jak i dystans i szybkość hamowania.
Kierowca może wybrać z „katalogu” listę zalecanych tras i poznać najważniejsze informacje o ich przebiegu. Może też podzielić się swoimi ulubionymi trasami z całą społecznością Jeep oraz użytkownikami Jeep Skills. W zależności od osiągów podczas jazdy oraz osiągniętych celów na wybranych trasach, kierowcy mogą przyznawać sobie nagrody, nazywane odznakami, które różnią się w zależności od trudności podjętego wyzwania. Wszystkie zdobyte odznaki są zapisywane na specjalnej stronie, rodzaju wirtualnej tablicy.
Bezpieczeństwo na najwyższym poziomie
Nowy Jeep Renegade został zaprojektowany tak, by zapewnić najwyższy poziom ochrony, dzięki najnowocześniejszym systemom bezpieczeństwa, montowanym seryjnie lub oferowanym w opcji i obejmującym sześć standardowych poduszek powietrznych oraz ESC (elektroniczną kontrolę stabilności) z ERM (elektronicznym systemem zapobiegającym dachowaniu).
Model Roku 2019 został unowocześniony poprzez wzbogacenie go o nowe elementy, które uzupełniają ofertę pod kątem bezpieczeństwa, zapewniając maksymalną ochronę i komfort. Teraz, w całej gamie seryjnie montowany jest Lane Sense Departure Warning-Plus (system monitorujący i alarmujący opuszczenie pasa ruchu) oraz Intelligent Speed Assist (elektroniczny system ograniczenia prędkości) z Traffic Sign Recognition (systemem rozpoznawania znaków drogowych).
Lane Sense Departure Warning-Plus wykorzystuje czujnik optyczny kamery do ustalenia pozycji samochodu na drodze w stosunku do sygnalizacji poziomej znajdującej się na jezdni. W przypadku niezamierzonej zmiany pasa ruchu, którą system rozpoznaje po zmianie toru jazdy bez włączenia kierunkowskazu, Lane Keeping Assist koryguje tor jazdy i powoduje powrót na pierwotną pozycję.
Nowy system Traffic Sign Recognition (TSR) służy do rozpoznawania znaków drogowych, w tym znaków ograniczenia prędkości wraz z informacjami dodatkowymi zawartymi pod znakiem i informuje o nich kierowcę w formie ostrzeżeń i komunikatów wyświetlanych na desce rozdzielczej. W połączeniu z systemem Intelligent Speed Assist, (który może być z łatwością obsługiwany za pośrednictwem przycisków na kierownicy), prędkość może zostać ustawiona według ograniczeń, które TSR wcześniej rozpoznał. W każdym razie, kierowca ma możliwość zignorowania powiadomień systemu oraz odrzucenia ograniczeń prędkości wskazanych na znakach drogowych.
Wśród nowości na szczególną uwagę zasługuje unowocześniony pakiet Parking (dostępny po wprowadzeniu samochodu na rynek) wyróżniający się systemem wspomagania parkowania równoległego i prostopadłego Park Assist, który ułatwia manewrowanie na parkingu oraz poza nim. Opiera się on na tych samych funkcjach, co wcześniejsza wersja systemu. Automatyczne sterowanie wspomagane jest przez zespół czujników i kamer wspomagających wykrywanie potencjalnych przeszkód.
Aby zapewnić większy komfort oraz charakterystyczną dla Renegade’a funkcjonalność, odświeżony model oferuje odnowiony pakiet Funkcjonalny, który teraz obejmuje na przykład automatycznie składane lusterka boczne oraz elektryczne szyby, które mogą być obsługiwane z pilota.
Aby zapewnić maksymalną ochronę, Jeep Renegade proponuje kompletną gamę systemów bezpieczeństwa, takich jak: Forward Collision Warning-Plus z Active Emergency Braking (dostępny seryjnie w wersji Limited), Adaptive Cruise Control, Blind-Spot Monitoring i Rear Cross Path Detection.