Lata sześćdziesiąte w krajach Europy Zachodniej i Stanach Zjednoczonych określane są mianem golden sixties, czyli złotych – szaleńczych lat 60, w których działo się niebywale dużo. Czas wzrostu gospodarczego sprzyjał konsumpcji i rozwojowi kultury masowej, ale nie tylko… W dobie dobrobytu skrzydła rozwinął także Jeep, który w ciągu „szaleńczej” dekady zaskakiwał nowymi modelami i innowacyjnym jak na tamte czasy rozwiązaniami i technologami, którymi chwalił się w reklamach.
Poza znaną już praktyczną i niezawodną ciężarówką FC-150 oraz FC-170, w produkcji w 1963 roku pojawił się „Gladiator” niezawodny, z mocnym silnikiem, idealny do przemysłu budowlanego, ale także jako kamper na rodzinne wyprawy.
Prawdziwym królem lat sześćdziesiątych wśród Jeep’ów był SUV – Wagoneer – nowa wersja pojawiła się w 1961 roku, kolejna jeszcze większa łącząca zalety ciężarówki 4×4 oraz kombi – idealna na wakacyjne podróże w 1963 roku. Z kolei dwa lata później zadebiutowała wersja, w której przysłowiowe „zęby bobra” zastąpił „chromowany” uśmiech, który zdobił modele jeszcze przez wiele lat. Udoskonalony Jeep Wagoneer był elegancki, bezpieczny, klasycznie piękny, miejski, ale i także gotowy do wyzwań w błocie, na śniegu, deszczu i piasku. Przy Jeepie Wagoneer pojawił się także Super Wagoneer – luksusowy SUV, na którego mogli sobie pozwolić tylko najbogatsi. W końcówce lat sześćdziesiątych pojawił się Jeepster Commando – luksusowe auto rodziny – kabriolet warty wypróbowania na szosach, w trawie, w śniegu, pracy.
Tuxedo Park Mark IV – luksusowa wersja CJ także miała swoje pięć minut w prasie – pokazana w 1965 roku przyciągała uwagę chromowanym zderzakiem przednim oraz chromowane wykończenia.
To już nasza trzecia opowieść z cyklu „Jeep w reklamach”, która udawania, że przygoda, gotowość do pokonywania wyzwań, łatwość zmagania się z przeszkodami, tymi naturalnymi – pogodowymi i tymi stworzonymi przez człowieka, są z marką Jeep cały czas. Czy będą nadal? Już dziś zapraszamy na czwartą część cyklu. Tym razem opiszemy reklamy lat siedemdziesiątych…
Aby o reklamach Jeepa dowiedzieć się więcej wejdź na zobacz: Dobry produkt czy super reklama? oraz Jeep w reklamach – lata pięćdziesiąte