She’s Mercedes, czyli słów kilka o marce samochodów z żeńskim imieniem.
Od czasu, gdy szefowie Daimler-Motoren-Gessellschaft postanowili nazwać swoje samochody „Mercedes” minęło właśnie 120 lat. Skąd wziął się pomysł na taką oryginalną nazwę? Sławna na całym świecie Mercedes miała wówczas 11 lat i była córką austriackiego biznesmena i pioniera automobilizmu, mieszkającego w Nicei, Emila Jellinka. Jelinek handlował wtedy samochodami Daimlera oraz rejestrował je na wyścigi.
2 kwietnia 1900 roku samochody Daimlera otrzymały nazwę Mercedes. Pierwszy pojazd – Mercedes 35 PS wywołał prawdziwą sensację w roku 1901 podczas wyścigu w Nicei. W 1902 roku nazwa „Mercedes” została zarejestrowana jako znak towarowy. Po połączeniu się spółek Daimler i Benz w czerwcu 1926 r. zmieniono nazwę na Mercedes-Benz.
She’s Mercedes
Do dziś Mercedes-Benz jest jedyną marką motoryzacyjną, która nosi żeńskie imię. „Kobiety takie jak Mercédès Jellinek czy Bertha Benz od samego początku kształtowały historię sukcesu Mercedes-Benz” – mówi Bettina Fetzer, szef marketingu Mercedes-Benz AG. „Dzięki naszej inicjatywie She’s Mercedes założonej w 2015 roku, kontynuujemy tę tradycję dla naszych licznych klientek na całym świecie”.
Mercedes wie, jak połaczyć piękno i elegancję z osiągami i technologią. Od 2016 roku Mercedes-Benz niezmiennie jest najcenniejszą marką luksusowych samochodów na świecie.
źródło: media.daimler.com