Zapewne niejeden miłośnik motoryzacji zastanawiał się nie raz w jaki sposób producenci samochodów testują ich bezpieczeństwo, jakość i komfort w różnych warunkach atmosferycznych. FCA uchyla rąbka tajemnicy i za sprawą serii interesujących filmów dokumentalnych opowiada o niezwykłych kulisach faz badawczo-rozwojowych samochodów z grupy FCA. Projekt What’s Behind pokazuje miejsca, ludzi i aspekty techniczne.
What’s Behind startujemy
Pierwszy odcinek What’s Behind zabiera widza do „krainy lodu”. Ekstremalne warunki w pobliżu koła podbiegunowego oferuje Arjeplog – miasto w północnej Szwecji. Zimowe temperatury dochodzą tu do -35 stopni Celsjusza (czasem nawet -40). Zamarznięty krajobraz, ośnieżone drogi i skute lodem jeziora oferują wiele kilometrów tras testowych. A jak w takich warunkach radzą sobie nasze samochody? Zobaczcie sami.
What’s Behind – uff jak gorąco – Epizod II
W północnej części RPA, na skraju pustyni Kalahari, leży miasteczko Upington, które jest miejscem idealne do testów w wysokich temperaturach. Upington jest jednym z najgorętszych obszarów w całej Południowej Afryce, ponieważ zapewnia optymalne warunki do oceny wpływu maksymalnych skrajnych temperatur, pyłu i suchości na prawidłowe osiągi pojazdu. Wyniki testów w gorącym klimacie mają dostarczyć ważnych informacji na temat niezawodności działania elementów mechanicznych i elektronicznych w ekstremalnych warunkach pogodowych i pomóc w znalezieniu odpowiedniego kompromisu między kompleksowymi osiągami w ekstremalnych temperaturach, a prędkością, wysokością i wysoką temperaturą.
A tak wyglądają testy w egzotycznych warunkach:
Testowanie samochodu w skrajnych warunkach atmosferycznych pozwala ocenić w jakim stopniu jest on odporny i wytrzymały na różne warunki pogodowe oraz czy wszystkie systemy zamontowane w samochodzie działają poprawnie i bez zarzutu.
źródło: jeeppress