Największym wyzwaniem najbliższych lat jest wspólna dbałość o ochronę środowiska. Projektanci i producenci są zgodni – czas na nowoczesne, ekologiczne rozwiązania – czas na zieloną rewolucję.
Zielona rewolucja w koncernie Mazdy
Już w roku 2017 japoński producent ogłosił program „Sustainable Zoom-Zoom 2030”, zgodnie z ktorym rozwój technologiczny Mazdy ma się skupić na wprowadzeniu takich technologii, które ograniczą emisję dwutlenku węgla i przyczynią się do ochrony środowiska.
W ślad za elektromobilnością pojawiły się nowe trendy w motoryzacji. Jednym z nich jest „rightsizing”. Oznacza on, że samochód ma być oszczędny, a przy tym ma zachowywać swoją dynamikę. W przypadku Mazdy w wersji eko producent zastosował nieduży ekumulator, który zarówno w procesie produkcji, jak i utylizacji emituje niewielkie ślady CO2.
Mazda stworzyła swój pierwszy, elektryczny samochód – Mazdę MX-30, która już jesienią trafi do polskich salonów samochodowych. Elektryk Mazdy powstał głównie z myślą o ludziach, którzy świadomie wybierają rzeczy, które przyczyniają się do ochrony środowiska.
Producenci Mazdy doskonale zdają sobie sprawę, że receptą na zmniejszenie smogu jest tzw. zerowa emisja spalin. Nowa Mazda MX-30 to auto wolne od gazów, pyłów oraz tlenków siarki i azotu. Zaletą posiadania samochodu elektrycznego jest również możliwość korzystania z tzw. buspasów, czyli specjalnych pasów wyznaczonych do poruszania się pojazdami uprzywilejowanymi. Aby łatwo było odróżnić auta elektryczne od pozostałych od 1 stycznia 2020r, wszystkie elektryczne samochody, rejestrowane w Polsce, otrzymują zielone tablice.
Dlaczego Mazda MX-30?
Wybierając elektryczną Mazdę użytkownik dostaje w pakiecie nie tylko samochód wolny od spalin, czy nadmiernej emisji hałasu, ale też zyskuje większy komfort życia. W razie kolizji jest mniejsze ryzyko wybuchu, samochodom elektrycznym nie grozi wyciek oleju i innych płynów eksploatacyjnych. Kierowca elektryka może poruszać się nim po wyznaczonych buspasach, a także ma zapewnione darmowe parkowanie w płatnych strefach parkowania.
Wybierając Mazdę MX-30 kierowca otrzymuje przestronnego SUVa, z ergonomicznym systemem sterowania. W elektrycznej Maździe nie trzeba wymieniać oleju, wolniej zużywa się układ hamulcowy, a mniejsza liczba ruchomych części sprawia, że wizyty w serwisie są rzadsze i tańsze. Akumulator w Maździe MX-30 zapewnia zasięg do ok. 200 km dzięki czemu jest idealny do codziennej jazdy po mieście czy weekendowych wycieczek za miasto w stylu slow road.
Jak ergonomicznie pokonać dłuższe dystanse samochodem elektrycznym? Podpowiadamy:
- dokładnie zaplanuj trasę
- wyłącz systemy zużywające energię
- pomyśl o aerodynamice i zamknij okna
- nie hamuj i nie przyspieszaj gwałtownie
- przewiduj co może się wydarzyć na drodze
- dobierz właściwe opony i kontroluj ich ciśnienie
- kontroluj wskaźniki zużycia energii
- jedź z optymalną prędkością
Zapraszamy po więcej informacji o nowej Mazie MX-30
źródło: MMPOL